Grafisk designer • Foto

I begynnelsen var ordet.... og det vil det sikkert være i fortsettelsen også

søndag 17. oktober 2010

Det siste stengsel

Jeg står foran deg
Du ser meg ikke, men du vet jeg er der,
kjenner det i hele kroppen
Du vil så gjerne gå forbi meg.
Men våger ikke.

Bak meg ser du dansende barn, du ser lys, du værer glede.
Bak meg skimter du hva dine innerste lengsler higer etter å omfavne.
Like fullt står du som fastfrosset til jorden

I mot deg strømmer musikk, myke toner som rører ved sjelen din,
..som skaper liv til hver celle i kroppen din.
Og du får også lyst til å danse..
..lyst til å løfte deg selv opp fra jorden, gi deg hen til den kraft som du har kjent små fragmenter av i en stille stund med deg selv.
Og du kjenner hvordan du higer etter LIVET,
noe du ikke helt kan definere, men også ganske så visst
for du kjenner brannen i kroppen din
og du har så mange ganger tenkt tanken..
- om bare…

Og så står jeg der da…
..og skiller deg fra din egen glede
Hindrer deg i å realisere dine drømmer…
…og kaster dype skygger inn over bildene som danser i bakgrunnen et sted

Jeg er bare en ubestemmelig vegg av luft.
Kun et enkelt skritt som skiller deg fra dine drømmer.
Likevel kjenner du følelsene som tordner i blodårene dine..
…den knugende følelsen i mellomgulvet som mitt nærvær gir deg.

Hvem jeg er…?

Jeg er din egen frykt,
…som hindrer deg i å lykkes..


301204/ Johnny Winterthun